با آموزش لباس عروس بچه گانـه با الگو همراه ما باشید. لباس بچه با الگو لباس عروس یکی از لباس های مورد علاقه بچه هاست.با پوشیدن این لباس آن ها بـه پرنسس های کوچولو(آموزش دوخت پیراهن بچه گانـه) تبدیل مـی شوند.مدلی که  درون این مقاله به منظور شما درون نظر گرفته شده طرز تهیـه ساده ای دارد و حتی آماتورهای خیـاطی هم مـی توانند از این مدل استفاده کنند.

اندازه هایی کـه باید داشته باشید:

اندازه “الف” = بالاتنـه (دقیقا از زیر بغل که تا خط کمر)

اندازه “ب” = قد دامن + ۲۰ سانتی متر

اندازه “ج” = قد دامن + ۳۰سانتی متر

لباس عروس بچه گانـه با الگو

  • قد دامن بهتر هست از خط کمر که تا سر زانو باشد.
  • چون لباس پف زیـادی دارد بهتر هست ۲سانت از قد دلخواهتون بلندتر درنظر گرفته شود.

وسایل لازم به منظور دوخت لباس عروس کودکانـه:

پارچه بـه رنگ دلخواه اما براق: لباس بچه با الگو تقریبا ۲٫۵ متر

تور بـه رنگ دلخواه ترجیحا طرح دار: ۱٫۵متر

  • پارچه ای کـه استفاده مـیشود حتما مثل ساتن یـا ساتن شیشـه آهار داشته باشد، لباس بچه با الگو که تا با چین پف کند.
  • عرض پارچه حتما ۱٫۵ متر باشد.
  • این الگو برای کودکان ۲ که تا ۶ (پیراهن انـه)سال قابل استفاده مـیباشد، و شما مـیتوانید قد دامن را نـهایتا ۳۰ سانت انتخاب کنید.

مدل لباس عروس بچه گانـه همراه با الگو

روش تهیـه:

   ابتدا از پارچه ۲دایره بـه شعاع اندازه “ب” تهیـه مـیکنیم؛برای این کار پارچه را بـه اندازه ای کـه مـیخواهیم شعاع دایزه ما باشد از یکطرف دولا مـیکنیم.سپس مجددا از دولای پارچه را از وسط که تا مـیکنیم که تا پارچه چهارلا شود؛ سپس بوسیله یک مداد و خط کش از راس چهارلای پارچه، خطوطی بـه شعاع مورد نظر رسم کرده و این خط را با قیچی مـیچینیم.به همـین طریق یک دایره دیگر هم بـه همان اندازه تهیـه مـیکنیم. لباس بچه با الگو (مطابق شکل)

لباس مجلسی بچه گانـه با الگو

   درون مرحله بعد از تور بـه شعاع اندازه “پ” یک دایره دیگر بـه روش فوق تهیـه مـیکنیم.مرکز هر ۳دایره را کاملا روی هم منطبق مـیکنیم و با دقت بـه همان روش فوق که تا مـیزنیم و اینبار از مرکز بـه شعاع ۱۶سانتی متر بک دایره درون وسط الگوهایمان کشیده و آن را مـیچینیم.

در مرحله آخر یک مستطیل بـه طول ۱٫۵ و عرض ۲برابر اندازه “الف” تهیـه مـیکنیم.

طریقه دوخت پیراهن

   ابتدا دو دایره هم اندازه را کـه در مرحله اول تهیـه کردیم، روی یکدیگر فیمـیکنیم… (به این صورت کـه دایره اول را پهن کرده طوریکه روی پارچه مشاهده شود و بعد دایره دوم را روی آن قرار مـیدهیم بطوریکه وارونـه پارچه دیده شود).لبه بیرونی هردورا بـه هم مـیدوزیم. (لبه بیرونی دقیقا پایین دامن مـیشود).

مدل لباس عروس بچه گانـه با الگو

   دامن را رو مـیکنیم، بصورتی کـه درز دوخته شده دیده نشود و دوی لبه دوخته شده را اتو مـیکنیم.تور دایره ای شکل را برروی دامن منطبق مـیکنیم بطوری کـه وسط هرسه لایـه برهم منطبق شود و هر سه لایـه را بـه هم مـیدوزیم.دو لبه مستطیل بالاتنـه را روی هم قرار داده و به هم مـیدوزیم.بالاتنـه را رو مـیکنیم و از عرض که تا مـیکنیم. دولای بسته پارچه درون بالای بالاتنـه قرار مـیگیرد… و دولای باز بـه وسط دامن کـه در شکل دوم برش دادیم دور که تا دور دوخته مـیشود.به دلیل اینکه اندازه دقیقی درون دست نبود، قبل از دوختن بالاتنـه آن را با خط کمر دامن اندازه مـیزنیم و درصورتی کـه پارچه بالاتنـه اضافه بود اضافه آن را مـیچینیم.اگر خط کمر دامن اضافه تر بود بوسیله چین سوزنی اضافه آن را کم مـیکنیم.در این مرحله کـه دوخت ما کامل شده بالاتنـه لباس را بـه فاصله ۱٫۵سانت از خط کمر یم رودوزی مـیکنیم. خط دوم را مجددا ۱٫۵ بالاتراز خط اول و همـینطور ادامـه مـیدهیم که تا تقریبا ۲سان بـه بالای بالاتنـه برسیم.

مدل لباس مجلسی بچه گانـه با الگو

   کش نیم سانتی کـه از قبل تهیـه شده را بردارید و به اندازه دورکمر کودک (طوری کـه فشار کش او را اذیت نکند) برش بزنید و از آن بـه تعداد درزهای رودوزی شده تهیـه کنید.از وارونـه لباس و از جایی کـه درز عمودی بالاتنـه هست، فاصله تمام رودوزی ها را کش رد کنید. و سر و ته هر کش را گره بزنید.

مرحله نـهایی:

   اگر دقت کرده باشید تور، از دامن اصلی بلندتر بود؛ حالا با فاصله های یک اندازه دور که تا دور لبه آن را حدودا ۸ علامت بزنید.حالا صورت عودی بـه سمت خط کمر، هر علامت را که تا حدود ۷سانتی خط کمر چین ریز بدهید و با نخ و سوزن محکم کنید… مراقب باشید تور را بـه دامن اصلی ندوزید.بعد از این کار شما مـیتوانید بـه سلیقه خود با سنگ ها و مروارید و گلهای ریز روی لباس را تزئین کنید.پشت لباس را با یک پاپیون بزرگ روی خط کمر تزئین کنید.(آموزش تزیین لباس عروس)




[لباس عروس بچه گانـه با الگو لباس بچه با الگو]

نویسنده و منبع: parsacademy | تاریخ انتشار: Fri, 29 Jun 2018 14:46:00 +0000